به نام خداوند بخشنده و مهربان؛ خدای بخشش ها و احیاها

به همت استاد پیشکسوت داروسازی، نمایشگاه سرنسخه های قدیمی در موزه افتتاح شد

به همت دکتر خیرالله غلامی، استاد پیشکسوت داروسازی بالینی، قریب به 70 سرنسخه قدیمی، چند مجله از نخستین شماره مجلات سازمان نظام پزشکی و اولین مجلات دانشگاه های ایران برای موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران خریداری شد.

به گزارش روابط عمومی موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران، در پشت ویترین‌های شیشه‌ای موزه ها، می توان گنجینه‌ ای از اشیاء هنری و تاریخی بسیاری را از نزدیک دید که نام واقفان بخشنده بر اتیکت کوچک آن‌ها نقش بسته است. هدف از اهدای اشیاء و اسناد تاریخی حفظ، نگهداری و انتقال محتوای فکری، از جمله میراث فرهنگی کشور به نسل‌های بعد است.

خاک این سرزمین افراد از خود گذشته بسیاری پرورش داده است به طوری که سالانه حجم زیادی از منابع اطلاعاتی (کتب خطی، چاپ سنگی، چاپی و … ) توسط افراد حقیقی و حقوقی و ارادتمندان به حفظ میراث فرهنگی به موزه ها اهداء می شود که قطعا یکی از مهم ترین گنجینه ها، حفظ، نگهداری و تحلیل فرهنگ مکتوب است.

از آنجا که موزه ملی تاریخ علوم پزشکی، منابع مستقلی برای خرید آثار مرتبط با پزشکی در اختیار ندارد، دکتر خیرالله غلامی، استاد پیشکسوت داروسازی بالینی، هزینه خرید تعدادی سرنسخه قدیمی، چند مجله نظام پزشکی و داروسازی را فراهم کرد.

این نسخ امکان تحلیل تاریخی نسخه های دارویی طبی را از دوران قاجار تا کنون فراهم می کند.

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *