بازدید مرکز آموزش بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش از موزه ملی تاریخ علوم پزشکی

دانش آموزان بهیاری و دانشجویان بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران از بخش های مختلف آن بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی موزه ملی تاریخ علوم پزشکی، مرکز آموزش بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش به عنوان قدیمی ترین مرکز آموزش آکادمیک بهداشت و درمان کشور (با نام مدرسه معین پزشکی قشون، متولی تربیت دانش آموزان بهیاری و دانشجویان بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

روز چهارشنبه 23 خرداد ماه 1403 تعدادی از دانش آموزان و دانشجویان با حضور در موزه از بخش های مختلف شامل دواخانه نظامی، بخش دیرین انسان شناسی، نقاشی ابوالحسن خان صدیقی از چهره ابن سینا، غرفه دندانپزشکی، چشم پزشکی، گرافیک پزشکی و ... بازدید کردند.

موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران یکی از موزه‌های دانشگاهی تهران است که در سال ۱۳۸۰ خورشیدی در بنایی قدیمی قاجاری در امیرآباد تهران بنا شد. آثار به نمایش درآمده در این موزه، یافته‌های دوره‌های پیش از تاریخ، تاریخی و ابزار و ادوات پزشکی در دوره معاصر را در برمی‌گیرد. این موزه برای نمایش پیشینه طب قدیم و پزشکی نوین ایران در زمینه‌های گوناگون و شناساندن جایگاه آن در جهان پزشکی با تلاش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران و همیاری سازمان میراث فرهنگی کشور از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را از سر گرفت.

تصاویر