در نشست مدیر روابط عمومی دانشگاه با رییس موزه مطرح شد:
پیشنهاد بهرهبرداری گستردهتر از ظرفیتهای دانشگاه و بازشناسی مفاخر پزشکی
در نشست مدیر روابط عمومی دانشگاه با رییس موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران، ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت های موزه در برگزاری رویدادهای علمی، بر ضرورت بازشناسی مفاخر پزشکی، تاریخ و پیشینه دانشگاه تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران، در این نشست که روز سه شنبه 2 اردیبهشت 1404 در موزه برگزار شد، با اشاره به اهمیت حفظ دادههای تاریخی دانشگاه و بازشناسی چهرههای برجسته پزشکی، پیشنهاد تشکیل کارگروهی با هدف مستندسازی و ترویج مفاخر علمی در قالبهای گوناگون مطرح شد.
مسعود آسیما، مدیر روابط عمومی دانشگاه، استفاده از هوش مصنوعی در احیاء تصاویر قدیمی را دارای جذابیت بصری خواند و افزود: تولید سریالهای مستند از مفاخر پزشکی، تهیه محتوای دیجیتال و همکاری با شهرداری برای نصب کدهای QR در معابر تاریخی می تواند به بازشناسی دانشگاه و مفاخر آن کمک نماید.
در ادامه دکتر نمازی، رییس موزه ملی تاریخ علوم پزشکی، با بیان اینکه "هماکنون بیش از ۴۰ خیابان و کوچه در تهران با اسامی مرتبط با مفاخر پزشکی وجود دارد که برخی در معرض تغییر نام هستند" تصریح کرد: باید با کمک شهرداری و فناوریهای نوین، اطلاعات این شخصیتها را ثبت و برای عموم قابل دسترس کرد.
او در ادامه با اشاره به تجربه دانشگاههای دیگر، از جمله دانشگاه تبریز، تأکید کرد که گردآوری آرشیو پایاننامهها و اسناد تاریخی باید در دستور کار قرار گیرد. همچنین به ظرفیت موزه ملی تاریخ علوم پزشکی در برندینگ دانشگاه اشاره کرد و افزود: موزه میتواند محور اصلی روابط عمومی و آموزش غیررسمی دانشگاه باشد، از جمله در قالب بازدیدهای دانشآموزی، تورهای خبرنگاری و تولید محتوای چندرسانهای.
دکتر نمازی در بخش دیگری از سخنانش، بر لزوم بازنگری در نشان (لوگو) و شعار دانشگاه تأکید کرد و افزود: لوگوی اصلی مدرسه طب که مربوط به دوره قاجار است، پیش از لوگوی دانشگاه تهران طراحی شده و هویت تاریخی مستقلی دارد. بازگشت به این نماد میتواند به تقویت هویت بصری و تاریخی دانشگاه کمک کند. همچنین شعار "میاسای ز آموختن یک زمان" در سال های گذشته به عنوان شعار دانشگاه بوده است.
وی در ادامه به معرفی شورای میراث، نشان قدمت، عصر بیمارستان و دیگر پروژه های در دست اجرا در موزه پرداخت و گفت: برای اجرای تمامی این برنامه ها نیازمند همکاری روابط عمومی دانشگاه هستیم.
در پایان، پیشنهادهایی نیز برای تخصیص بودجه مناسب به خرید کتابهای ارزشمند و نایاب و منابع تاریخی مطرح شد.
ارسال نظر