ششمین جشنواره قدر استاد دانشکده پزشکی

تقدیر از دکتر حمیدرضا نمازی به عنوان استاد برگزیده پزشکی عمومی

در ششمین جشنواره قدر استاد دانشکده پزشکی، از دکتر حمیدرضا نمازی، رییس موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران تقدیر شد.

 به گزارش روابط عمومی موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت 1403 در ششمین جشنواره قدر استاد دانشکده پزشکی، که با حضور دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه، جمعی از مسئولین و اعضای هیات رئیسه دانشکده پزشکی و اساتید و دانشجویان تالار ابن‌سینا برگزار شد، از دکتر حمیدرضا نمازی، رییس موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران به عنوان استاد برگزیده پزشکی عمومی تقدیر شد.

رییس موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران، در این مراسم با اشاره به قدمت 173 ساله دانشکده پزشکی، گفت: به نظر می رسد یاد استاد و دانشجو در این دانشکده بیشترین تراکم تاریخی را داشته باشد. روز استاد را به تمامی اساتید قدیمی و استادانی که در کوره راه های این کشور طبابت می کنند و با امید دست و پنجه نرم می کنند تبریک می گویم.

دکتر حمیدرضا نمازی پزشک و متخصص اخلاق پزشکی، پسادکترای پزشکی روان‌تنی و روان‌درمانی، و دانش‌آموخته فلسفهٔ دین و طب تسکینی است. او عضو هیئت علمی گروه اخلاق پزشکی دانشکدهٔ پزشکی، مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است. دکتر نمازی هم‌چنین عضو هیئت علمی گروه تاریخ پزشکی دانشگاه تهران و دپارتمان علوم انسانی دانشگاه مجازی است. او از سال ۹۶ رئیس موزهٔ ملی تاریخ علوم پزشکی ایران است. او همچنین عضو کمیتهٔ تخصصی طب تسکینی وزارت بهداشت، عضو گروه آموزش، فلسفه  و اخلاق پزشکی فرهنگستان علوم پزشکی است. او مسئول درس ادبیات و پزشکی در دانشکدهٔ پزشکی است و به دلیل نوآوری در آمیختن ادبیات فارسی و پزشکی، جایزه ابن سینا را دریافت کرده است.

تصاویر