• تاریخ انتشار : 1395/05/25 - 09:16
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1380
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

نقشه استراتژیک کمیته بین‌المللی موزه‌های دانشگاهی در سال‌های 2016 لغایت 2019

ترجمه متن جلسات 9 جولای (جلسه حضوری) و 19 جولای (اسکایپ) در شهر میلان -ایتالیا که به تصویب رسیده

در پی برگزاری جلسات کمیته بین المللی موزه های دانشگاهی سال 2016 در ساختمان میکو- میلان در کشور ایتالیا، ترجمه متن نقشه استراتژیک این کمیته در سالهای2016 لغایت 2019 که به تصویب  رسیده است به شرح زیر می باشد.

1-توسعه راندمان یومک

1-1-استفاده از زیربنای ایکوم در تعریف یومک به عنوان سیستم کارآمد در سطح آموزش دانشگاهی

الف- محکم کردن جایگاه یومک در ایکوم

ب- تعریف و پایه ریزی استراتژیک روابط با ایجاد مناسبات در گروه‌های مختلف (انجمن موزه‌های دانشگاهی اروپا، انجمن موزه‌های دانشگاهی اروپا، و ارتباط داشتن با همه این‌ها در شبکه جهانی)

ج-پایه‌گذاری استراتژیک ارتباط با موسسات و سازمان‌های ایکوم، کمیته‌های ملی و منطقه‌ای

د-انتقال زیر ساخت یومک به پاریس

1-2-توسعه یومک به مناطق استراتژیک

الف- توسعه نقشه یومک به مناطق استراتژیک جغرافیایی (آسیا، جنوب آمریکا، افریقا و خاورمیانه)

ب-به روز رسانی دیتابیس یومک و بازبینی طراحی آن

ج-افزایش حضور موزه‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی در دیتابیس منطقه‌ای یومک

1-3-افزایش ارتباطات اعضای معمولی و اعضای هیئت اجرایی

الف- بازبینی اعضا دیتابیس

ب-ساخت یک لیست ایمیل از اعضا جهت ارتباطات بیشتر

ج-ساخت یک گروه اسکایپ برای جلسات اعضای کمیته هیئت اجرایی هر سه ماه یک بار

1-4-ارزیابی و به روزکردن اسناد داخلی (قوانین و کتابچه‌های راهنما برای کنفرانس‌ها، طراحی کنفرانس‌های سالیانه، گزارش اعضا کمیته هیئت اجرایی و رسیدگی به گزارشات مالی کمیته)

الف-قوانین و آیین‌نامه‌های یومک: جمع‌بندی جلسه اعضای کمیته هیئت اجرایی کنفرانس عمومی ایکوم در سال 2016-07-23 ب-کتابچه‌های راهنما برای کنفرانس‌ها جهت استفاده از کشور میزبان

ج-برگزاری کنفرانس‌های سالیانه با در نظر گرفتن مسائل مالی آن

د-ارزیابی مسائل و گزارش‌های مالی کمیته با نظارت دو عضو خارج از کمیته

1-5-افزایش ارزیابی در همه زمینه‌ها

الف-استفاده از روش‌های منظم ارزیابی جهت برگزاری نشست‌های سالیانه و فعالیت‌های دیگر

ب- گزارش‌های دقیق از آمار و ارقام جلسات و نشست‌ها

1-6-خلق و ساماندهی آرشیو یومک

الف-فراهم کردن مواد (استفاده از کاغذ و یا دیجیتالی کردن آنها)

2-محکم کردن نقش یومک به عنوان مرجعی برای موزه‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی

2-1-یکی کردن ابزار و خدمات یومک در جهت ایجاد انجمن موزه‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی

الف-خلق یک برنامه ویژه کمک هزینه سفر یومک با توجه به شایستگی‌ها و معیارهای مشخص (برای اعضای یومک در کنفرانس‌ها و یا کنفرانس های سالیانه)

ب-ایجاد برنامه‌های آموزشی یومک برای مشاوران پایگاه اطلاعاتی

ج-هماهنگ کردن کنفرانس‌های سالیانه

د-ایجاد و تعریف استانداردهای لازم برای کمیته

2-2-تعیین کارگروه سیستم پس از ارزیابی کامل مسائل

الف- خلق کمیته WGs Ad-hoc در جهت تعیین اهداف استراتژی، تقویم و پلان کاری

2-3- ایجاد نشریه تخصصی کمیته یومک به منظور ایجاد رفرنسی برای مجلات دانشگاهی موزه ها و مجموعه های دانشگاهی در طولانی مدت

الف- ایجاد نشریه کمیته یومک Ad-hoc به منظور: توسعه حوزه دسترسی یومک، ارزیابی سرمقاله‌ها، تجدید نظر کردن در سیاست‌گذاری انتشارات، معیارهای قبول مقالات، و ...

2-4-خلق و راه‌اندازی شبکه ‌های ملی و منطقه‌ای

الف-برگزاری جلسات توجیهی و پرونده‌های همکاری با شبکه‌های ملی و منطقه‌ای

ب-تهیه کتابچه‌های راهنما برای شبکه‌های ملی و منطقه‌ای

2-5-ارزیابی سیاست‌گذاری‌های ناشران یومک و چاپ مواد قابل ارجاع برای موزه‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی

الف-توسعه انتشارات یومک (و همردیف کردن آن با انتشارات ایکوم)

ب-چاپ تاریخ یومک

ج-شروع سلسلسه کتابچه‌های راهنما برای موزه‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی

د-چاپ نتایج جلسات یومک در میلان

3-توسعه یومک و بهبود زیر شاخه های آن

3-1-منتشر کردن اهداف استراتژیک  یومک و جغرافیای منطقه‌ای آن

الف-توسعه مواد درونی یومک (با بروشورها و چاپ قسمتی از وب سایت) نه فقط به زبان‌های عمومی ایکوم‌ (عربی، فرانسه، اسپانیایی، چینی و روسی) بلکه به زبان اعضای هیئت اجرایی (فارسی، پرتغالی، و ژاپنی)

3-2-توسعه خدمات یومک (آموزش) برای رشد استانداردهای حرفه‌ای موزه‌های دانشگاهی در سراسر دنیا

الف- توسعه اطلاع‌رسانی‌های نقشه‌ها و مکاتبات و سرویس‌های یومک و مواد قابل ارجاع، به خصوص در جغرافیای منطقه‌ای

3-3- توسعه تصویر یومک و شناسایی سیستم های آموزش آکادمیک و بخش‌های فرهنگی آن در سراسر جهان

الف-ایجاد خبرنامه یومک در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کمیته Ad-hoc

ب- به روز کردن وب سایت یومک در جهت شناساندن آن به همه جوامع

ج-به روز رسانی وب سایت یومک در کوتاه‌ترین زمان ممکن

د-ارزیابی خبرنامه یومک از نظر دانشجویان و مخاطبان آن

و-بازبینی بروشورهای یومک و توسعه آن به زبان‌های مختلف (همان موردی که در قسمت 3-1 گفته شد).

4-جایزه جهانی یومک

4-1-ارتقا و انتشار جایزه جهانی یومک

الف- برگزاری جایزه کمیته یومک؛ برگزاری آن به صورت پنل داخلی و خارجی، و تجدید نظر کردن در نحوه ارائه مقاله، و چاپ مطالب مرتبط

ب-آماده کردن نقشه کلی برای جایزه یومک

 

تهیه و ترجمه : فاطمه احمدی

 

 

 

 

  • گروه خبری : گروه های مطالب
  • کد خبر : 62047
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم

متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه